Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen met betrekking tot de Abena webshop.

Inhoud:

Ik wil het product eerst proberen voordat ik het bestel, kan ik een proefpakket aanvragen?

Bij Abena kunt u gratis proefpakketten aanvragen van onze incontinentiematerialen, babyluiers en Verzorgend Wassen washandjes. Ga hiervoor naar onze website www.abena.nl/proefpakket en vraag uw gratis proefpakket aan.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Uw bestelling wordt geleverd door onze logistieke partner TransMission. U ontvangt van hen een e-mail met de verwachte datum en tijdstip van levering. Mocht u op dat tijdstip niet aanwezig zijn, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van TransMission (tel: 0345 585 400) om een nieuwe afspraak te maken. In de regel worden onze producten binnen 2 à 3 werkdagen bezorgd.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Indien u op het moment van levering niet thuis bent, ontvangt u een bericht van onze logistiek partner Transmission om een nieuw bezorgmoment in te plannen. Wanneer u geen nieuwe afspraak heeft gemaakt, komt de bezorger automatisch de volgende dag opnieuw langs. In totaal wordt uw bestelling drie keer aangeboden. Daarna wordt de bestelling teruggestuurd naar ons magazijn.

Ik wil niet dat mijn product bij de buren wordt bezorgd. Wat moet ik hiervoor doen?

Wij leveren onze producten nooit bij de buren af, tenzij u daar in de bestelgegevens nadrukkelijk om heeft gevraagd. U hoeft hier dus niets voor te doen.

Mag de bestelling ook op een ander afleveradres geleverd worden?

Geen probleem. U kunt hiervoor een ander afleveradres invoeren bij de bestelgegevens.

Moet ik meteen betalen voor de bestelde producten?

Achteraf betalen is helaas niet mogelijk. Via iDEAL kunt u veilig en snel u betaling in orde maken.

Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren?

Helaas kan het voorkomen dat u niet tevreden bent met uw bestelling, bijvoorbeeld wanneer u het verkeerde product of de verkeerde maat heeft ontvangen. Mits het product in gesloten verpakking bij ons binnenkomt, storten we het volledige bedrag terug op uw rekening. Neem hiervoor contact op met een van onze klantenservicemedewerkers (tel: 0485 58 11 50, e-mail: webshop@abena.nl), zij zorgen er vervolgens voor dat u zo snel mogelijk uw geld terugkrijgt.

Waarom zou ik een account aanmaken voor de Abena Webshop?

Voor extra gemak kunt u een gratis account aanmaken. Een account maakt het mogelijk om snel uw gegevens in te zien en te wijzigen, uw bestelgeschiedenis te raadplegen en automatisch herhaalbestellingen te doen. Maar uiteraard is het ook mogelijk om als gast een bestelling doen.

Kan ik mijn producten discreet ontvangen?

Wij begrijpen dat discretie erg belangrijk is voor u, daarom versturen wij al onze producten in een blanco verpakking (zonder reclame of logo’s etc). Bij ontvangst wordt u gevraagd om te tekenen.

Worden de producten uit de Abena Webshop vergoed door mijn zorgverzekering?

In de Abena Webshop kunt u terecht voor de aankoop van onvergoede producten. Bijvoorbeeld in het geval dat u geen medische indicatie heeft ontvangen van een arts of wanneer u extra producten wenst te ontvangen. Komt u wel in aanmerking voor een vergoeding voor uw incontinentieklachten? Neem contact op met uw apotheek of medisch speciaalzaak en vraag naar Abena.

Wat zijn de verzendkosten bij een bestelling in de Abena webshop?

Bestellingen vanaf € 25,- of meer verzenden we gratis. Voor bestellingen onder € 25,- betaal je € 4,95 verzendkosten. Voor zendingen naar België geldt een ander tarief: bestellingen vanaf €100,- of meer verzenden wij gratis. Voor bestellingen onder de €100,- betaal je €10,95 verzendkosten.