Because we care. Dat geldt natuurlijk ook voor de manier waarop wij met uw persoonlijke gegevens omgaan. Uw privé gegevens vragen wij op het moment dat u een product of dienst bij ons aanvraagt. Lees in dit privacy statement hoe wij zorgen voor de bescherming van uw privacy. 

Inhoud

Wat gebeurt er met uw gegevens?

Als wij om uw gegevens vragen, dan heeft dat altijd een doel. Bijvoorbeeld om u een product of proefpakket te kunnen leveren. Voorop staat dat wij altijd vragen om uw toestemming om uw gegevens op te slaan. Dat doen we in een beveiligde database. Een bron van gegevens die met de grootste zorg wordt beheerd. Alleen bevoegde personen (binnen de EU) hebben toegang. Met deze personen hebben wij afspraken over veiligheid en om uw privacy te waarborgen. Zij gebruiken uw gegevens alleen voor het doel waarvoor u ze heeft verstrekt of voor onze website-ontwikkeling, marketing zoals klantonderzoeken, IT-ondersteuning of overheidsinstanties. Wilt u weten welke gegevens we precies opslaan, wie toegang heeft tot uw gegevens of wilt u uw gegevens verwijderen uit onze database? Laat het ons weten via dit formulier. Let op: indien u een verzoek heeft gedaan om uw gegevens uit onze database te verwijderen, bewaren wij uw gegevens in een apart bestand zodat wij kunnen zien wie er een verzoek hebben gedaan. Wij zullen dit bestand alleen ter inzage gebruiken, maar ook wanneer er sprake is van een terugroep actie van een product.

Willen wij uw gegevens voor een ander doeleinde gebruiken? Dan laten we dat van tevoren aan u weten. Zodat u toestemming hiervoor kunt geven. Heeft u het gevoel dat u gegevens onrechtmatig worden gebruikt? Meld het ons! Indien er sprake is van een inbreuk in onze database zullen wij dit zo spoedig mogelijk aan u en de betreffende instanties laten weten.

Veilig bestellen

Wij dragen zorg voor een beveiligde internetomgeving. Van het begin tot het einde van uw bezoek aan onze website. Dan weet u zeker dat anderen niet zomaar met u meekijken. En als u via onze website bestelt, wordt uw transactie via een zogenaamde SSL verbinding versleuteld verstuurd over het internet. U herkent de SSL-verbinding aan het groene slotje in uw browserbalk.

Redenen om uw gegevens te vragen

Vertrouwen begint bij respect. Daarom zijn wij transparant in de gegevens die wij aan u vragen. Wij vragen alleen die gegevens die nodig zijn om u te kunnen helpen. Hieronder ziet u welke gegevens wij van u vragen en met welk doel. Wij bewaren uw persoonsgegevens zo lang als nodig is om u de gewenste diensten en producten te leveren en langer mits u hier toestemming voor heeft gegeven of wij deze nodig hebben om aan onze wettelijke verplichtingen te kunnen voldoen.

Reden 1: u bestelt een product of dienst of vraagt een proefpakket aan
Voor uw bestelling hebben we uw naam, geslacht, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en uw telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen wij uw bestelling bezorgen en u op de hoogte houden over uw bestelling via e-mail. We geven uw gegevens door aan anderen als dat nodig is voor uw bestelling, bijvoorbeeld aan bezorgdiensten en ons distributiecentrum.

Als u bepaalde producten bestelt,verzamelen wij ook informatie over uw gezondheidstoestand; deze informatie wordt afgeleid uit uw aankoop. Gezondheidsgegevens zijn gevoelige gegevens. Wij treffen dan ook de nodige maatregelen om dergelijke gegevens te beschermen volgens de wettelijke voorschriften. Met uw toestemming verzamelt en verwerken wij uw gezondheidsgegevens alleen om het contract met u na te komen, de bestelde producten te leveren, klantenservice te bieden en informatie toe te sturen die op u van toepassing is, wettelijke verplichtingen na te komen, rechtsvorderingen te onderbouwen, in te stellen of uit te oefenen.

Reden 2: u neemt contact met ons op
U kunt met ons bellen, mailen, twitteren, facebooken, contact opnemen via Linkedin en via ons contactformulier op onze website. In het formulier vragen wij uw naam, achternaam, e-mailadres, telefoonnummer om uw vraag of verzoek op te kunnen volgen. Om onze service elke dag een beetje beter maken, analyseren we alle contactmomenten en slaan wij deze op. Daar leren we veel van. Als we een telefoongesprek opnemen om te gebruiken voor trainingsdoeleinden, dan laten wij u dat eerst even weten.

Reden 3: u meldt zich aan om relevante informatie van ons te ontvangen
U kunt zich aanmelden om per e-mail informatie van ons te ontvangen. Zo blijft u op de hoogte van onze webshop aanbiedingen en relevante informatie om u de beste hulp bij incontinentie te bieden. Daarnaast kunnen wij u benaderen om deel te nemen aan klant-, markt- of productonderzoek zodat onze producten nog beter aansluiten bij uw wensen en behoeften. Hiervoor hebben wij uw voor- en achternaam en e-mailadres nodig. Wilt u geen informatie van Abena ontvangen, meldt u zich dan onderaan in de e-mails af.

Reden 4: u maakt een Abena MijnAccount aan
Zorgprofessionals kunnen eenvoudig een Abena MijnAccount aanmaken. Hiervoor hebben wij uw voor- en achternaam, naam van uw organisatie en e-mailadres nodig. Met een eigen account kunt u als zorgprofessional eenvoudig, vrijblijvend en onbeperkt proefpakketten bestellen. En als u later terugkomt en voor een andere cliënt een proefpakket wil bestellen, dan hoeft u alleen in te loggen en aan te geven welk pakket u wilt bestellen. Handig toch?

Reden 5: u laat een review bij ons achter
Met uw review zijn andere mensen geholpen! Daarom zijn wij erg blij als u een product van Abena beoordeelt. Laat u een review bij ons achter, dan wordt uw naam getoond wanneer u als zorgprofessional bent ingelogd. Wanneer u niet bent ingelogd dan vragen wij om uw naam en e-mailadres. Een ander moment waarop wij om uw review vragen is wanneer u een bestelling heeft geplaatst.  Een aantal dagen na uw bestelling ontvangt u via onze partner Trustpilot per e-mail een verzoek om onze service te beoordelen. Dat doen wij om onze service te verbeteren en te meten of onze klanten tevreden zijn.

Reden 6: u doet mee aan een actie en/of prijsvragen
Als u meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij uw naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken. 

Reden 7: u draagt bij aan de verbetering van onze service door klant- of marktonderzoek
Wij willen onze klanten graag kennen. Want alleen dan kunnen we de beste zorg leveren die bij u past. Het kan zijn dat u wordt benaderd voor een klant- of marktonderzoek, of dat we willen weten hoe de afhandeling van een klacht ging of wat u van onze nieuwsbrief vindt. Daarom verzamelen we klantgedrag. Zo kunnen we uw leesgedrag analyseren en content maken die bij uw wensen past. Dit doen we door unieke bezoeken te registreren, met alle activiteiten die daarbinnen plaatsvinden. Denk hierbij aan het bekijken van pagina’s, ergens op inzoomen of op links klikken. Natuurlijk gaan we altijd met zorg met uw gegevens om.

Uw gegevens, uw rechten

Wilt u uw gegevens die u bij ons heeft achtergelaten inzien, wijzigen of laten verwijderen? Daar hebben wij respect voor. Laat het ons weten via dit formulier of per e-mail. Na uw bericht zullen wij binnen vier weken actie ondernemen. U heeft ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Cookies

Cookies. Tijdelijke tekstbestanden die (afhankelijk van je instellingen) automatisch worden opgeslagen. Dankzij cookies hoeft u niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer u eenmaal onze website heeft bezocht. Bovendien helpen ze ons inzicht te verkrijgen in hoe we u van zo relevant mogelijke informatie kunnen voorzien.

Functionele cookies 

Functionele cookies hebben we nodig om u zo goed mogelijk te kunnen helpen tijdens uw websitebezoek aan abena.nl Denk bijvoorbeeld aan functionaliteiten zoals het winkelwagentje en afrekenen. Maar ook de informatie over uw websitebezoek slaan we tijdelijk op. Hierdoor hoeft u een formulier niet opnieuw in te vullen als u de pagina herlaadt of als u de pagina niet volledig hebt ingevuld.

Analytische cookies

Analyserende cookies helpen ons de website nog gebruiksvriendelijker te maken. Zodat u graag bij ons terug komt. We meten hoe u onze website heeft gevonden en hoe u de site gebruikt. Denk hierbij aan welke pagina’s u bekijkt en op welke links u klikt. Dit doen we met behulp van Google Analytics. Wij delen echter geen onnodige informatie met Google, zodat de cookies alleen voor het verbeteren van onze website kunnen worden gebruikt. Ook gebruiken wij Google Adwords waardoor we kunnen zien of u via een advertentie op onze website bent gekomen.

Wijzigingen privacy statement

Wij van Abena zien het als onze taak om dit privacy statement up to date te houden. De laatste versie is altijd te vinden op deze webpagina. In de formulieren waar u uw gegevens achterlaat, treft u altijd een verwijzing naar deze pagina aan. Zo bent u op de hoogte van wat er met uw gegevens gebeurd. Samen zorgen we voor een goede waarborging van uw privacy.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met Salahdin Mabtoul, Manager Customer Services Support, via 0485-581150 of via e-mail.

Dit privacy statement is opgesteld door Abena Healthcare B.V.

Akkerdistel 2a
5831PJ Boxmeer
0485 34 34 44
info@abena.nl
KvK 12025762